Przejdź do treści

Projekt „AdVenture” – reklamy społeczne z Olsztynem w tle

    11.10.2018 Olsztyn . Grupa warsztatowa podczas pracy . WaMa Film Festival 2018 . Fot. Przemysław Skrzydło

    Rozmach działań z zakresu edukacji filmowej podczas 5. edycji WAMA Film Festival pobił w tym roku wszelkie rekordy. Cztery moduły warsztatowe i blisko 150 uczestników z czterech krajów Europy – tego jeszcze w Olsztynie nie było! W efekcie powstało m.in. pięć reklam społecznych odnoszących się do powszechnych, nurtujących młodych ludzi zjawisk. Mistrzem drugiego planu, w najlepszym znaczeniu tego określenia, jest stolica Warmii i Mazur.

    W wyniku tygodniowej twórczej pracy młodzi ludzie z Polski, Litwy, Francji i Ukrainy samodzielnie przygotowali spoty zachęcające do głosowania w wyborach, skłaniające do oszczędnego używania papieru, zachęcające do wzajemnej życzliwości, uczulające na niebezpieczeństwa związane z nowymi technologiami i niepohamowaną potrzebą przyciągania uwagi innych.

    Wszystkie filmy zrealizowane podczas warsztatów „AdVenture – Youth Adventure In Social Advertising” można obejrzeć w sieci.

    Oto wykaz tytułów:

    • May I have your attention please?!”

    Treści w sieci multiplikują się w niewyobrażalnym tempie. Filmy, tutoriale, videoblogi, webinary, komentarze. Każdy może podzielić się wiedzą, doświadczeniem czy opinią. Wszystko to wydaje się całkiem przydatne dopóki nie natrafimy na film o tym, jak ktoś je kaktusa lub wypija duszkiem litr oleju…

    A Ty? Do czego się posuniesz, by zwrócić na siebie uwagę?

    • „Sound of… two souls”

    Z bruku olsztyńskiej starówki na rozświetloną reflektorami scenę. Film o sile pasji, miłości do muzyki i ludzkiej życzliwości.

    Bo czasami jeden życzliwy gest może tyle znaczyć…

    • „#famousfakecake”

    Nowe technologie – bez nich nie wyobrażamy sobie życia. Otwierają nieograniczone możliwości rozwoju, ale też wyręczając nas ze wszystkiego, czynią nas bezbronnymi. Umożliwiają kontakt z całym światem, dają dostęp do niezliczonych rozrywek, lecz bywa, że czynią z nas wlepione w ekran smartfona zombie. Gdzie jest cienka granica między konstruktywnym używaniem a uzależnieniem?

    • „Share”

    Po obejrzeniu tego filmu hasło „PODZIEL SIĘ” staję się niepokojąco wielowymiarowe… Nieszablonowy, zaskakujący, w jakiś intrygujący sposób ciepły i optymistyczny film o… no właśnie – o czym?

    • „That is a tree”

    Tysiące drzew znika z powierzchni Ziemi, aby zaspokoić nasze codzienne potrzeby: notatniki, gazety, opakowania… każdego dnia lekkomyślnie zużywamy papier. Jednak nadchodzi czas, gdy nad jedną, niepozorną kartką papieru należy zatrzymać się na chwilę i dobrze zastanowić…

    Czytaj więcej na stronie Instytutu Kosmopolis.

    ***

    Spoty filmowe powstały w ramach projektu „AdVenture – Youth Adventure in Social Advertising”, organizowanego przez Instytut KOSMOPOLIS Fundację Nauki, Kultury i Edukacji w Olsztynie przy wsparciu Programu Unii Europejskiej ERASMUS+.

    Filmy zostały zrealizowane przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Produkcja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.

    Te utwory są dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

    Partnerami edukacyjnymi WAMA Film Festival są: Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie PLANETA 11.

    Fot. Przemysław Skrzydło