AdVenture – Youth Adventure in Social Advertising
międzynarodowy program edukacji filmowej młodzieży
Zadaniem przedsięwzięcia będzie przeprowadzenie cyklu działań z zakresu edukacji filmowej zwieńczonych realizacją filmowych reklam społecznych. Projekt umożliwi młodzieży z czterech krajów europejskich nawiązanie wzajemnych kontaktów, poznanie kultur swoich krajów oraz analizę problemów społecznych, z którymi borykają się poszczególne państwa uczestniczące w projekcie.
Udział w praktycznych warsztatach filmowych zaktywizuje młodzież do wnikliwych analiz społecznych, obserwacji oraz samodzielnych, kreatywnych działań artystycznych. W trakcie WAMA Film Festival uczestnicy zrealizują samodzielnie krótkie, filmowe reklamy propagujące pozytywne postawy i rozwiązania wobec analizowanych problemów społecznych. Udział w projekcie umożliwi uczestnikom nie tylko rozwijanie umiejętności w dziedzinach, które stanowią ich pasje i przedmiot zainteresowań, ale także poznanie zagadnień i obszarów tematycznych istotnych dla społeczeństwa – odkrywanie nowych kultur, zwyczajów i stylów życia.
Celem warsztatów jest:
- edukacja artystyczna młodzieży;
- budowanie wrażliwości społecznej młodych ludzi;
- kreowanie za pomocą działalności kulturalnej pozytywnych wzorców wśród młodzieży, w szczególności w środowiskach zagrożonych wykluczeniem lub marginalizacją społeczną;
- stworzenie młodzieży z Polski, Francji, Litwy i Ukrainy możliwości do nawiązania wzajemnych kontaktów oraz poznania kultur swoich krajów;
- zwiększenie roli kultury w procesie edukacji i przygotowania młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym oraz świadomego odbioru produktów kultury;
- wspieranie rozwoju twórczości filmowej;
- upowszechnianie nowoczesnych metod edukacji kulturalnej.
Warsztaty odbędą się w dniach 8-14 października 2018 r. W programie weźmie udział młodzież z Polski, Francji, Litwy, i Ukrainy w wieku od 18 do 30 lat.
Organizator:
Instytut KOSMOPOLIS Fundacja Nauki, Kultury i Edukacji
Partnerzy:
KINOGRAPHE (Francja)
MENO AVILYS (Litwa)
CINEMAHALL INGO (Ukraina)
Projekt „AdVenture – Youth Adventure in Social Advertising” jest współfinansowany ze środków Programu Unii Europejskiej ERASMUS+
Project number: 2018-1-PL01-KA105-